Mă numesc George. Sunt voluntar!

19 04 2011

Anul acesta celebrăm voluntariatul! Ȋi recunoaştem valoarea şi importanţa, îl sprijinim să se dezvolte şi îl facem cunoscut tuturor! Pentru că 2011 este Anul European al Voluntariatului!

Ȋn echipa Re.Generation, credem că voluntariatul este provocator, distractiv, educativ, recompensator şi, mai ales, credem că voluntariatul este pentru toată lumea – indiferent de vârstă sau profesie. Şi ca să ne credeţi pe cuvânt, în fiecare lună povestim cu câte un membru Re.Generation despre “cariera” de voluntar: cum a început totul, cine este omul din spatele voluntarului şi cu ce se îndeletniceşte în organizaţie.

Luna aceasta vi-l aducem pe Georgeeee, Georgeee, cel cu care ne mândrim!

Faceţi cunoştinţă cu George Bouroş.

Cine este George cel de zi cu zi?

George: Momentan sunt masterand în anul al II-lea la Universitatea din Bucureşti, Facultatea de Geografie, la specializarea Evaluarea Integrată a Stării Mediului. Prin alegerea acestui masterat, am dorit ca pasiunea mea pentru protecţia mediului să se transforme în profesie, dedicând protecţiei mediului mai mult decât timpul meu liber.

Sunt o persoană dinamică, îmi place să mă implic în numeroase activităţi. Nu imi place deloc rutina şi nici munca de birou. Cred că toate acestea au şi o explicatie, sunt geograf, de aici derivă toate pasiunile şi interesele mele: călătoriile, alpinismul, aventura, fotografia, colecţionatul etc.  Îmi place foarte mult natura şi nu prea mă dau în vânt după viaţa urbană, de aceea timpul meu liber prefer să îl petrec departe de zgomotul oraşelor.

De ce voluntariezi?

George: Iniţial am început să voluntariez pentru a cunoaşte oameni noi, pentru a mă face remarcat, pentru a fi mai bine informat şi “for fun”.

Îmi amintesc că am început să voluntariez în primul an de facultate într-o asociaţie studenţească. Aşa am prins “gustul voluntariatului” şi de atunci am început să activez în mai multe ONG-uri având ca obiectiv protecţia mediului, atât din Bucureşti, cât şi din Focşani, oraşul meu natal. Am luat voluntariatul şi mai în serios, iar anul trecut am înfiinţat împreună cu alţi colegi din facultate un cerc de mediu în cadrul Facultăţii de Geografie pentru a putea desfăşura activităţi de educaţie ecocivică cu elevii din şcolile din Bucureşti.

Voluntariatul la Re.Generation îmi place într-un mod particular, pentru că aici poţi să te duci şi să îi “tragi de urechi” pe cei care contribuie la degradarea mediului local, regional şi chiar global, prin proteste şi tot felul de alte acţiuni.

Consider că voluntariatul este o necesitate a lumii în care trăim, sunt multe lucruri pe care le putem schimba. Voluntariatul trezeşte în tine mai mult spirit civic şi te face să simţi mai mult că trăieşti într-o comunitate. Având în vedere amploarea pe care a luat-o fenomenul voluntariatului, fiind voluntar ai şi numeroase oportunităţi de a face ce îţi place şi de a călători.

Şi îmi vine acum în minte replica interesantă dintr-un desen animat drag mie, “Life with Louie”: voluntariez pentru că “E bine să ajuţi!”.

Cu ce a contribuit voluntariatul în viaţa ta?

George: Orice activitate pe care o desfăşori are şi efecte asupra vieţii tale, însă pot să zic că efectele voluntariatului pot fi doar pozitive, asta garantat.

În primul rând voluntariatul m-a făcut să mă simt mai implicat, mai responsabil, mai bine, pentru că stiu că dau ceva, ajut cu ceva pe cei din jur. Eu pur şi simplu mă simt bine când sunt lăsat să ajut pe cineva.

Cât am voluntariat până acum, am participat la activităţi pe care nu le-aş fi făcut în mod normal, am aflat informatii preţioase, am cunoscut mulţi oameni, am descoperit locuri noi, am înteles lucruri noi…voluntariatul te transformă, este o experienţă importantă de viaţă.

Ce înseamnă pentru tine să iei parte la acţiuni directe non-violente, proteste, marşuri etc. faţă de alte activităţi de voluntariat?

George: Cum am precizat şi mai sus, asta îmi şi place la Re.Generation, faţă de alte activităţi de voluntariat. Aici particip la acţiuni unde pot să-mi exprim nemulţumirea. Sunt de părere că aceste acţiuni sunt foarte importante pentru că opinia publică ar trebui să aibă un rol important în ceea ce priveşte luarea deciziilor.

Pe George îl cunoaştem de multă vreme; are 23 de ani şi este o persoană dinamică şi entuziastă după cum şi el însuşi spune. George s-a implicat activ în campania Salvaţi Roşia Montană; a declarat Ministerul Mediului şi Pădurilor drept “proprietate RMGC” alături de noi şi a făcut parte din echipa de infrastructură de la Fânfest 2010, construind mese, scaune, pavilioane şi chiar podiumul festivalului.





Acțiuni

Information




