Mă numesc Rucsandra. Sunt voluntar!

18 05 2011

Anul acesta celebrăm voluntariatul! Ȋi recunoaştem valoarea şi importanţa, îl sprijinim să se dezvolte şi îl facem cunoscut tuturor! Pentru că 2011 este Anul European al Voluntariatului!

Ȋn echipa Re.Generation, credem că voluntariatul este provocator, distractiv, educativ, recompensator şi, mai ales, credem că voluntariatul este pentru toată lumea – indiferent de vârstă sau profesie. Şi ca să ne credeţi pe cuvânt, în fiecare lună povestim cu câte un membru Re.Generation despre “cariera” de voluntar: cum a început totul, cine este omul din spatele voluntarului şi cu ce se îndeletniceşte în organizaţie.

Faceţi cunoştinţă cu Rucsandra. Rucsandra Gălăţeanu.

Cine este Rucsandra în viaţa de zi cu zi?

Rucsandra: Am terminat o facultate (Psihologie – Sociologie), lucrez şi am pasiuni cât se poate de normale: cărţile, fotografia, desenul, mersul pe munte, alpinismul şi, mai nou, mersul pe bicicletă. Întotdeauna am ceva de spus şi îmi place să învăţ cât mai mult de la cei din jurul meu. Îmi plac criticile constructive şi consider că întotdeauna am ceva de învăţat de la cei din jur. Încerc să păstrez o atitudine pozitivă în general. Uşor cu capul în nori, dar cu picioarele pe pământ. Vreau să cred că lucrurile se pot schimba în bine dacă ne dorim cu adevărat şi cu greu mă las convinsă de altceva la capitolul acesta.

De ce voluntariezi?

Rucsandra: Dacă vrei ceva făcut bine, nu trebuie să aştepţi ca alţii să o facă pentru tine, ci trebuie să iei tu situaţia în mâini. Voluntariatul mă ajută să mă exprim şi să simt că fac ceva în primul rând pentru mine (dreptul la libera exprimare) şi, în al doilea rând, simt că fac parte dintr-o mişcare mai mare de oameni care chiar reuşesc să schimbe ceva. Iniţial, voluntariatul a fost doar o curiozitate, dar am aflat din ce în ce mai multe realităţi despre protecţia mediului şi cum ar trebui să fie şi am decis să nu stau deoparte.

Cu ce a contribuit voluntariatul în viaţa ta?

Rucsandra: Totul s-a schimbat. Oamenii pe care i-am cunoscut mi-au arătat că încă mai există persoane care îşi doresc o schimbare şi că o pot obţine într-un mod nonviolent. Am aflat ce înseamnă să iei atitudine, să îţi spui părerea, să ai spirit de echipă şi multe altele…de fapt, cum e să fii înconjurat de oameni care vor aceleaşi lucruri ca şi tine. Voluntariatul este ceea ce m-a modelat şi format până acum. Am învăţat să fiu responsabilă şi mai atentă la ce se întâmplă în jurul meu.

Ce înseamnă pentru tine să iei parte la acţiuni directe faţă de alte activităţi de voluntariat?

Rucsandra: Acţiunile directe sunt modalitatea perfectă de exprimare a ceea ce simt. În primul rând, sunt directe! Nu am cum să fiu înţeleasă greşit. Pe lângă asta, înseamnă să arăt cât de mult cred în ceea ce fac şi în schimbare!

Rucsandra are 26 de ani şi de 1 an şi jumătate îşi dedică timpul, răbdarea şi creativitatea cauzelor pentru care Re.Generation luptă. Ea este una dintre „mâinile” artistice ale grupului nostru; pictează bannere şi creează obiecte decorative pentru târgurile la care participăm. Ca activist de mediu, Rucsandra militează în acţiuni directe non-violente pentru protejarea patrimoniului cultural şi natural de la Roşia Montană sau pentru descurajarea utilizării energiei nucleare.


Acțiuni

Information




