Naţionala României în Epoca de Aur

20 02 2012

Ca urmare a demersului jurnalistic realizat de Mihai Goţiu, informaţii revoltătoare referitoare la Federaţia Română de Fotbal (FRF) şi disponibilitatea acesteia de a se asocia cu Roşia Montană Gold Corporation (RMGC) au ajuns la cunoştinţa publicului. Înregistrările audio ale negocierilor purtate de FRF cu cei pe care îi credeau reprezentanţii companiei miniere RMGC sunt cu atât mai importante cu cât este singura dată când publicul are acces la tratative care de obicei au loc cu uşile închise.

Campania Salvaţi Roşia Montană condamnă practicile servile ale instituţiilor din România dispuse să-şi compromită imaginea şi reputaţia în schimbul unor beneficii financiare. Mai mult, Campania Salvaţi Roşia Montană va susţine şi va încuraja întotdeauna iniţiative ca cea de faţă, de demascare a operaţiunilor murdare de greenwashing întreprinse de RMGC.

Acţiunea prin care aceste fapte au fost documentate reprezintă cea mai semnificativă acţiune de tip „yes men” din România. Aceasta s-a desfăşurat cu cea mai mare discreţie pe 14 februarie la Bucureşti. Acţiunea a fost ulterior asumată de grupul „11 pentru România” prin intermediul reţelelor de socializare. Într-o postare-manifest pe pagina oficială a grupului se arată: „Sub pretextul unui banal contract de sponsorizare poţi obţine orice. Iar beneficiarii îşi vor oferi rapid pe tavă tăcerea şi mai mult de atât – sprijinul. Personajul nostru de acum e Mircea Sandu, dar mai ieri au fost media, grupul experţilor independenţi pe probleme de patrimoniu şi aproape oricine şi-a dorit nişte arginţi.” Motivaţia care a stat la baza acestei iniţiative este completată: „Corporatişti, politicieni şi specialişti de tot felul mai pun la cale o strategie, o mică dezinformare sau poate chiar un mic tratat – ca tu să fii redus la tăcere. Până să reacţionezi, întreaga maşinărie se va fi pus în mişcare spre a strivi orice act rebel, trezirea conştiinţei sau orice alt gest de împotrivire. Sau cel puţin ei aşa îşi doresc. În opinia lor, Roşia Montană n-ar trebui să existe.”

Reacţiile din presă rămân din păcate palide pe acest subiect: „Observăm cu mâhnire că trusturile de presă din România acţionează în continuare ca un prestator de servicii pentru RMGC şi privează publicul larg de informaţii preţioase privind uşurinţa cu care instituţii publice cedează în faţa interesului corporatist”, a declarat Sorana Olaru Zăinescu, membru al Campaniei Salvaţi Roşia Montană.

„Pe parcursul întâlnirii cu FRF am tot aşteptat ca inepţiile pe care le propuneam Naţionalei să stârnească opoziţie şi să fiu trimis la plimbare. Aş fi preferat de o mie de ori ca acţiunea noastră de tip yesmen să eşueze, dar să plec acasă ştiind că nu este posibilă cumpărarea Naţionalei. Cu toate acestea, îmi păstrez convingerea că în România sunt suficienţi aceia pentru care nu banii sunt valoarea supremă”, a declarat unul dintre „yesmanii” implicaţi in acţiunea din 14 februarie.

Link-uri:

Incredibila „negociere” prin care Mircea Sandu a vandut nationala de fotbal a Romaniei: FRF, cianura şi banii – cum a vandut Mircea Sandu nationala de fotbal

Pagina oficială a grupului 11 pentru România

Investigaţia jurnalistului Mihai Goţiu

EXCLUSIV: Am cumpărăt naționala de fotbal a României! Înregistrari incredibile cu Mircea Sandu (AUDIO&VIDEO)

Mircea Sandu: ”Dracu să-i ia pe suporteri!” ”Păi frate, toți murim din ceva. Asta este!” Incredibila vânzare a naționalei de fotbal (II) – Ascultă înregistrarea integrală (AUDIO&VIDEO)

Devenită în timp cea mai mare campanie de mediu şi socială din România, Campania Salvaţi Roşia Montană reprezintă opoziţia faţă de proiectul minier de exploatare a aurului propus de compania Roşia Montană Gold Corporation (RMGC). Acest proiect ar presupune deschiderea celei mai mari mine de aur de suprafaţă din Europa, prin distrugerea Roşiei Montane şi a unei zone importante a Munţilor Apuseni.

Asociaţia Alburnus Maior este iniţiatoarea Campaniei Salvaţi Roşia Montană. Asociaţia a fost fondată în anul 2000 de către locuitorii şi proprietarii din Roşia Montană care nu doresc proiectul minier peste casele, terenurile, bisericile şi cimitirele lor. În lupta împotriva proiectului minier s-au alăturat de-a lungul celor peste 10 ani, numeroşi susţinători. Azi, Campania Salvaţi Roşia Montană reuneşte sute de organizaţii şi foruri ştiinţifice şi zeci de mii de persoane private care doresc păstrarea Roşiei Montane şi dezvoltarea durabilă a zonei, fără distrugerea provocată de proiectul minier.

Anunțuri

Acțiuni

Information




%d blogeri au apreciat asta: