CeNe-A dezinformat despre referendumul cianurii!

29 01 2013

msAstăzi, 29 ianuarie 2013, un grup de şapte activişti ai Campaniei Salvaţi Roşia Montană a desfăşurat o acţiune de protest în faţa clădirii Consiliului Naţional al Audiovizualului. Activiştii reclamă faptul că CNA nu a sancţionat, conform obligaţiilor legale, operatorii de televiziune care au transmis informaţii false şi contrare rezultatelor referendumului cianurii din data de 9 decembrie 2012 şi a permis, astfel,  expunerea românilor la dezinformare.

Acţiunea Campaniei Salvaţi Roşia Montană vine ca urmare lipsei de răspuns din partea CNA la numeroasele sesizări înregistrate de cetăţenii României prin care aceştia reclamau Antena 3, B1TV şi Realitatea TV pentru transmitere de informaţii false despre rezultatele referendumului privind repornirea mineritului în Apuseni din 9 decembrie 2012, referendum invalidat conform rezultatelor oficiale ale Biroului Electoral Judeţean Alba.

Începând cu orele 9.30, activiştii s-au legat în faţa instituţiei cu lanţuri şi sisteme de blocare de o instalaţie de metal şi au afişat bannere, reclamând faptul că CNA a ascuns românilor adevărul despre Roşia Montană. De asemenea, ei au adus membrilor Consiliului Naţional al Audiovizualului o diagramă cu diametrul de un metru jumătate, reprezentând rezultatele reale ale referendumului cianurii, invalidat de neîntrunirea cvorumului prezenţei la vot a localnicilor.

ionut

După aproximativ o oră şi jumătate, preşedintele CNA, dna. Laura Georgescu, a dat curs solicitării activiştilor de a purta o discuţie transparentă, în stradă şi nu în spatele uşilor închise despre revendicările acestora şi soluţionarea lor. Solicitările tinerilor au fost aceleaşi cuprinse în sesizările înaintate încă din luna decembrie Consiliului, şi anume:

– sancţionarea corespunzătoare a radiodifuzorilor pentru încălcarea prevederilor Legii audiovizualului şi a conţinutului audiovizual;

– obligarea celor trei radiodifuzori la recunoaşterea publică a faptei de a fi transmis în mod repetat informaţii eronate referitor la referendumul din judeţul Alba din data de 9 decembrie 2012; Revenirea asupra subiectului în prime – time cu prezentarea datelor corecte şi obiective.

Dna Laura Georgescu a declarat public că sesizările vor fi introduse pe ordinea de zi a sedinţei consiliului din 31 ianuarie 2013, iar revendicările activiştilor vor fi luate în discuţie în cadrul aceleiaşi sedinţe. Protestul s-a încheiat cu înmânarea către preşedintele CNA  a diagramei cu rezultatele reale şi oficiale ale referendumului.

DSC_0059

Evenimentul electoral Referendumul Apuseni, desfăşurat în data de 9 decembrie 2012, pe tema redeschiderii minei de la Roşia Montană, s-a finalizat cu neîntrunirea cvorumului de prezenţă a localnicilor la urne, astfel încât a fost invalidat de Biroul Electoral Judeţean: doar 43,2% dintre cetăţenii cuprinşi în listele de votare s-au prezentat la urne, dintre aceştia, 62,45% au votat pentru reînceperea mineritului, 35,9% pronunţându-se împotrivă. Rezultatul referendumului a demonstrat că nu există în zonă o susţinere publică în favoarea redeclanşării mineritului, şi cu atât mai puţin vreuna pentru Proiectul RMGC

Cu toate acestea, citând surse informale şi nelegitime, Antena 3, B1TV şi Realitatea TV au transmis la toate ştirile din 9 şi 10 decembrie că Referendumul Apuseni a fost validat şi că oamenii au votat pentru exploatarea de la Roşia Montană. Cele trei televiziuni au încălcat prevederile Legii audiovizualului şi a conţinutului audiovizual, neprezentând denumirea celor care au realizat sondajul, perioada în care sondajul a fost realizat sau dimensiunea eşantionului şi marja maximă de eroare.

“Avem motive clare să credem că, aşa cum televiziunile private au încercat să întoarcă rezultatul referendumului în sprijinul companiei miniere Roşia Montană Gold Corporation, cumpărătorul lor de publicitate, la fel şi CNA a găsit să îşi vândă integritatea aceluiaşi client cianurist.”, a declarat Ionuţ Brîgle, unul dintre activiştii prezenţi la protest.

“Încălcările comise de cele trei televiziuni sunt foarte grave. Dar şi mai grav este faptul că CNA, instituţia constituită pentru a apăra dreptul cetăţenilor la o informare corectă, nu numai că ar fi trebuit să soluţioneze pe litera legii reclamaţiile, aplicând sancţiuni dezinformatorilor, ci ar fi trebuit să se autosesizeze în cazul acestor încălcări flagrante. Noi suntem aici să reclamăm faptul că membrii CNA nu îşi respectă obligatiile legale faţă de cetăţenii pe care instituţia îi serveşte şi că încălcările privind dezbaterea subiectului Roşia Montană sunt de prea mult timp ignorate de monitorizarea comisiei.”, a declarat Raluca Dan, din partea Campaniei Salvaţi Roşia Montană.

De-a lungul timpului, Consiliul Naţional al Audiovizualului a fost sesizat de nenumărate de ori pentru încălcări ale legii pe tema Roşiei Montane. Televiziunile au fost reclamate pentru cenzurarea acţiunilor Campaniei Salvaţi Roşia Montană şi a neprezentării vocii sale către publicul larg, ca principală opoziţie la adresa proiectului minier al companiei Roşia Montană Gold Corporation. Au fost reclamate, de asemenea, campanii şi spoturi publicitare mincinoase ale companiei RMGC despre Roşia Montană şi emisiuni plătite spre a prezenta puncte de vedere unilaterale, menite să manipuleze opinia publică.

In ciuda faptului că acuzaţiile s-au dovedit pertinente şi legitime, CNA nu a aplicat sancţiuni eficiente şi legale pentru televiziuni, ele rezumându-se de fiecare dată la avertismente. CNA a fost, prin urmare, în egală măsură culpabil pentru dezinformarea constantă a opiniei publice asupra subiectului Roşia Montană şi pentru influenţarea pe tema unui subiect aflat în continuă dezbatere politică şi economică.

Anunțuri

Acțiuni

Information




%d blogeri au apreciat asta: